ورود ثبت نام

قوانین و مقررات دادسان

قوانین و مقررات دادسان

بروز رسانی: 1398/02/15

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

1-1 شرکت: شرکت آینده سازان هوشمند دادسان که نسبت به ارایه خدمات دادسان اقدام می کند.

1-2 دادسان : سامانه نرم افزاری اعم از سایت و اپلیکیشن است که با استفاده از دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات، متقاضیان خدمات حقوقی را مستقیما به وکیل مناسب وصل می‌کند و ارایه خدمات حقوقی را تسهیل می نماید.

1-3 نرم افزار: نرم افزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات دادسان، حق استفاده موقت از آن مطابق شرایط قرارداد و سند حاضر به کاربران اعطا می شود.

1-4 کاربر: شخصی است که از طریق اینترنت به سایت یا اپلیکیشن دادسان متصل و از خدمات نرم افزاری آن استفاده می نماید.

1-5 کاربر وکیل: وکلای رسمی دادگستری اعم از وکلای عضو کانون های وکلای دادگستری و وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه که پس از احراز هویت و تایید تخصص، به منظور دریافت درخواست های حقوقی و ارایه خدمات در نرم افزار دادسان ثبت نام کرده اند.

1-6 کاربر خدمت گیرنده: شخص حقیقی یا حقوقی است که از طریق اینترنت به سایت یا اپلیکیشن دادسان متصل و از خدمات ارایه شده توسط کاربر وکیل به صورت حضوری یا غیر حضوری بهره مند می‌شود.

1-7 کاربران: در این سند از کاربر وکیل و کاربر خدمت گیرنده به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شود.

1-8 حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات در نرم افزار دادسان ایجاد کرده‌اند.

1-9 اعتبار: مبلغی است که کاربر خدمت گیرنده در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات دادسان دارد. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از کدهای هدیه طبق شرایط و مقررات مندرج در این سند منظور و محاسبه خواهد شد.

1-10 اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار دادسان قرار داده می‌شود. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات دادسان ثبت می گردد.

1-11 قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، مصوبات هیات وزیران، آیین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی موضوعه.

ماده ۲ - حساب کاربری

2-1 دادسان طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون جرایم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند. کاربر با ثبت نام در نرم افزار دادسان و همچنین با هر بار استفاده از دادسان می‌پذیرد که قوانین و مقررات جاری دادسان و همچنین قوانین حفظ حریم شخصی دادسان را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن و بدون هیچگونه محدودیت و شرطى، مفاد این اسناد را پذیرفته و در صورت عدم موافقت با آن، لازم است بلافاصله استفاده از سامانه را متوقف نماید. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابر این کاربران ملزم به بررسی قوانین سامانه در هر بار استفاده از آن می باشند و استفادۀ کاربران از سایت یا اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

2-2 برای استفاده از خدمات دادسان لازم است که هر کاربر خدمت گیرنده اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در نرم افزار دادسان بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری نمایند. برای استفاده از خدمات دادسان کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرم افزار دادسان ثبت کند.

2-3 کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و بروز در نرم افزار دادسان وارد نماید.

2-4 کاربر متعهد می‌گردد که صرفاً با شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام در نرم افزار دادسان اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماماً مسئول بوده و دادسان به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

2-5 هر شخص با توجه به مدارک هویتی، تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر خدمت گیرنده و در صورت واجد شرایط بودن تنها یک حساب کاربری به عنوان کاربر وکیل در نرم افزار دادسان ایجاد نماید. در صورتی که دادسان اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

2-6 - مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در نرم افزار دادسان یا سایر خدمات مربوط به دادسان انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است. بنابر این مسئولیت اشخاص دیگری که با استفاده از حساب کاربری ایشان از خدمات دادسان استفاده می‌نمایند متوجه کاربر مذکور می‌باشد.

2-7 مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع دادسان برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌ رسانی به دادسان انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

2-8 کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات دادسان متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

2-9 در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار دادسان قرار ندهد، دادسان می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارایه خدمات به وی خودداری کند.

2-10 ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید دادسان، از کاربر درخواست اطلاعات تکمیلی، ارایه مدارک و یا اصلاح اطلاعات گردد؛ در این صورت کاربر، متعهد به ارایه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی دادسان خواهد بود. در غیر این صورت دادسان می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارایه خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ -شرایط استفاده از دادسان

3-1 کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از خدمات دادسان به صورتی که به شرکت یا شرکای آن صدمه‌ای وارد نماید استفاده نکند. در صورتی که کاربر نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات دادسان در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع دادسان اقدام نماید، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

3-2 کاربر می‌پذیرد که دادسان ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی دادسان با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

3-3 شرکت ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر خدمت گیرنده ارایه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی از هزینۀ خدمت حقوقی کسر گردد یا درصدی از هزینۀ مذکور به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به اعتبار کاربر در نرم افزار دادسان اضافه ‌شود. نحوۀ ارایه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

3-4 کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند. حتی اگر شرکت در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد . مگر اینکه شرکت رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

3-5 کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که دادسان در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات دادسان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

3-6 کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات حقوقی به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که شرکت برای ارایه این کدها هزینه ای از کاربر خدمت گیرنده دریافت نمی‌کند، این حق برای دادسان محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین چنانچه شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف، صورت گرفته و غیر مجاز بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

3-7 مسئولیت تامین اینترنت و سخت ‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات دادسان به عهدۀ کاربر است.

3-8 کاربر خدمت گیرنده متعهد می‌شود پس از دریافت خدمات حقوقی ، فقط در شرایط ضروری و با اطلاع دادسان از اطلاعاتی مانند شماره تلفن کاربر وکیل که توسط سامانه ارایه شده است استفاده نماید. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. در هر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربر قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، شرکت مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

3-9 با استفاده از خدمات دادسان کاربر می‌پذیرد که دادسان را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند.

3-10 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد در صورت نظر دهی به عملکرد کاربر وکیل در خصوص خدمات حقوقی اخذ شده ، دادسان می تواند متن نظر مذکور را به همراه نام مستعار یا اختصاری ایشان ( حرف اول نام و نام خانوادگی) به نمایش عموم بگذارد و کاربر وکیل مربوطه نیز حق دارد پاسخ نظردهی را مستدل بیان نماید. لذا توصیه اکید می‌شود متنی که تمایلی به انتشار عمومی آن وجود ندارد و یا مواردی که ناقض قوانین هستند اظهار ننمائید.

3-11 کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت پوشش و حجاب مناسب در هنگام استفاده از خدمات مشاوره ای آنلاین تصویری هستند.

3-12 کاربر می‌پذیرد که دادسان موسسه حقوقی نیست، بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر خدمت گیرنده و کاربر وکیل را در راستای توافق بر انجام یک خدمت حقوقی معین فراهم می‌کند. در خدمات دادسان کاربر وکیل مختار است یک درخواست خدمت حقوقی را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربر خدمت گیرنده مختار است پس از ارسال درخواست خدمت حقوقی و قبل از پرداخت هزینه نسبت به لغو درخواست اقدام نماید. لذا هر خدمت حقوقی که کاربر خدمت گیرنده از کاربر وکیل دریافت می کند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین آنها در نظر گرفته شود.

3-13 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد خدمات دادسان از طریق کاربر وکیل ارایه می شود و دادسان هیچگونه تضمین یا تعهد در خصوص عملکرد کاربر وکیل ندارد و تعهدات کاربر مذکور بر طبق قانون و منطبق بر قراردادهای منعقده بوده و کاربر وکیل حسب مورد طبق مقررات کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضائیه و سایر قوانین جاری مسئول و پاسخگو خواهند بود و دادسان هیچ مسئولیتی در این خصوص نمی پذیرد.

3-14 کاربر می پذیرد که دادسان به عنوان یک نرم افزار واسط عمل کرده و دو طرف کاربر وکیل و کاربر خدمت گیرنده را به هم معرفی و مرتبط می نماید و هر یک از طرفین مسئول اقدامات خود می باشند و در صورت تقصیر، قصور یا تخلف هریک ، ذینفع می تواند با رعایت مفاد این سند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه طرف دیگر اقامه دعوی نماید.

3-15 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد دادسان طرف هیچ قرارداد منعقده فیمابین کاربران نمی باشد و هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

3-16 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد شرکت هیچ کنترلی بر روی رفتار کاربران وبسایت و اپلیکیشن ندارد و هرگونه مسئولیتی در این خصوص را از خود سلب می نماید.

3-17 کاربر خدمت گیرنده صراحتاً تصدیق و موافقت می نماید که استفاده از وبسایت و اپلیکیشن دادسان در جهت معرفی کاربر وکیل در راستای ارایه خدمت حقوقی می باشد و کلیه مسئولیت ها و تعهدات آن برعهده کاربر وکیل مذکور می باشد و دادسان در این خصوص تعهدی ندارد.

3-18 کاربر تایید و تصدیق می نماید که شرکت مسئول هیچ یک از محتویات ارسال شده توسط کاربران نمی باشد و آنها را کنترل نمی نماید. همچنین شرکت مسئول هیچ یک از پیامهای رد و بدل شده بین کاربران به هر شکل چه از طریق وبسایت و اپلیکیشن یا از طرق دیگر ارتباطات الکترونیک شامل ایمیل های خارج از سیستم، تبادل پیام وبسایت یا هر وبسایت ثالث، نظرات، پست کاربران، بلاگ ها، فایلها، تصاویر، عکسها، ویدئو، صداها، اطلاعات تماس یا هر گونه مورد قابل دسترس از طریق وبسایت و خدمات نمی باشد و آن ها را کنترل نمی نماید.

3-19 کاربر می پذیرد دادسان این حق را خواهد داشت که به صلاحدید خود و بدون ذکر علت، هرگونه محتوایی که شرایط و ضوابط این سند را به هر دلیلی نقض کند حذف یا جابجا نماید.

3-20 کاربر تصدیق و تایید می نماید مسئول ارزیابی و استفاده از هرگونه محتوای نمایش داده شده بر روی وبسایت و اپیلیکیشن می باشد و نباید به صرف محتویات بازگو شده اعتماد کند و دادسان هیچ محتوا، نظر، توضیح ، پیشنهاد یا مشورتی را تأیید نمی نماید.

3-21 کاربر می پذیرد در صورتی که به وبسایت ثالث متصل شود، فعالیت آنها ممکن است علاوه بر ضوابط دادسان مشمول شرایط و قوانین وبسایت ثالث نیز گردد.

3-22 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد که اسناد و مدارک و مبالغ نقد پرداختی خود را با اخذ رسید تحویل کاربر وکیل نماید.

3-23 کاربر گیرنده خدمات می پذیرد زمان جلسه مشاوره حضوری وغیر حضوری پس از پرداخت هزینه خدمت، قابل تغییر نیست و در صورت غیبت در جلسه مذکور هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد لیکن صرفاً برای یک مرتبه ظرف 24 ساعت قبل از زمان جلسه امکان لغو یا تغییر زمان آن جلسه امکان پذیر می باشد.

3-24 کاربر می پذیرد در خصوص جلسات مشاوره حضوری، چنانچه در زمان مقرر در محل جلسه ای که از قبل تعیین و به اطلاع وی رسیده است حاضر گردد لیکن کاربر وکیل حاضر نباشد، مراتب را به قید فوریت وحداکثر ظرف 30 دقیقه از طریق ارسال پیام به سامانه دادسان یا تماس با خطوط تلفن پشتیبانی دادسان اعلام نماید.در غیر اینصورت،عدم اطلاع رسانی بموقع به منزله غیبت کاربر خدمت گیرنده تلقی گردیده و فقط در صورت قبول کاربر وکیل، وجه مذکور مسترد یا جلسه تجدید می گردد.

3-25 کاربر می پذیرد در خصوص جلسات مشاوره غیرحضوری اعم از تلفنی و آنلاین، چنانچه کاربر وکیل در زمان مقرر از طریق شماره تلفن اعلامی یا شناسه (ID) تعیین شده پاسخگو نبود مراتب را به قید فوریت وحداکثر ظرف 30 دقیقه از طریق ارسال پیام به سامانه دادسان یا تماس با خطوط تلفن پشتیبانی دادسان اعلام نماید.در غیر اینصورت،عدم اطلاع رسانی بموقع به منزله غیبت کاربر خدمت گیرنده تلقی گردیده و فقط در صورت قبول کاربر وکیل، وجه مذکور مسترد یا جلسه تجدید می گردد.

3-26 کاربر می پذیرد در خصوص جلسات مشاوره غیر حضوری اعم از تلفنی و آنلاین ، می بایست قبل از زمان مقرر اقدام لازم را در جهت فراهم نمودن مقدمات ارتباط بعمل آورد و راس زمان تعیین شده نسبت به برقراری تماس از طریق راه های ارتباطی اعلام شده اقدام نماید. در صورت عدم اقدام لازم از سوی کاربر در زمان مقرر، وجه پرداختی بابت هزینه مشاوره قابل استرداد نمی باشد و دلایلی چون قطعی اینترنت،عدم اعتبارکافی تلفن همراه، عدم شارژ باطری تلفن همراه، قطعی خطوط تلفن ثابت و نظایر آن موجه نخواهد بود.

3-27 کاربر می پذیرد مدت زمان تاخیر در جلسات مشاوره حضوری یا غیر حضوری از زمان مشاوره مذکور کسر خواهد شد.

3-28 کاربر می پذیرد چنانچه مشاوره حضوری یا غیر حضوری مستلزم مطالعه و بررسی مدارک توسط کاربر وکیل باشد، قبل از جلسه تصویری خوانا از مدارک مذکور را برای کاربر وکیل ارسال نماید و زمان بررسی مدارک جزء زمان مشاوره محسوب خواهد شد که این زمان حداقل 30 دقیقه محاسبه می شود.

3-29 کاربر خدمت گیرنده این حق را خواهد داشت که چنانچه جلسه مشاوره منجر به اعطای وکالت یا خدمت قراردادنویسی گردد، هزینه مشاوره حسب مورد از حق الوکاله یا حق التحریر قرارداد کسر گردد.

3-30 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد که در خصوص حق التحریر قرارداد، نیمی از هزینه توافق شده را بدواً پرداخت نماید و پس از اعلام آماده شدن نسخه اولیه قرارداد از سوی کاربر وکیل، نسبت به پرداخت الباقی هزینه آن به دادسان اقدام نماید و سپس نسخه قرارداد مذکور را دریافت نماید. وجه پرداختی در مرحله دوم تا زمان رفع ایرادات و ابهامات احتمالی نزد دادسان باقی می ماند.درصورت عدم اعلام ایراد ازسوی کاربر خدمت گیرنده ظرف 48 ساعت از زمان ارسال نسخه اولیه، نسبت به پرداخت الباقی وجه به کاربر وکیل اقدام خواهد شد و کاربر خدمت گیرنده حق هرگونه اعتراض را از خود سلب می نماید. چناچه کاربر خدمت گیرنده نسبت به قرارداد دریافتی سوال یا ابهامی دارد موظف است مراتب را کتباً ظرف مهلت مذکور به دادسان و کاربر وکیل اطلاع دهد.درصورت رفع ابهام و ایراد و اعلام رضایت کاربر خدمت گیرنده نسبت به تصفیه حساب با کاربر وکیل اقدام خواهد شد.

3-31 کاربران می پذیرند در صورتی که در خصوص پایان اقدامات تنظیم قرارداد، بین ایشان اختلافی حادث گردد، تصمیم دادسان فصل الخطاب خواهد بود و این تصمیم قطعی و لازم الاجرا است و هیچ اعتراضی از سوی طرفین مسموع نخواهد بود.

3-32 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد در خصوص اعطای وکالت، قبل ازهرگونه اقدام، پروانه وکالت کاربر وکیل را بررسی نموده و پس از احراز هویت نامبرده نسبت به عقد قرارداد کتبی اقدام نماید و رونوشت وکالتنامه و قرارداد خصوصی تنظیمی را از کاربر وکیل اخذ نماید.

3-33 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد مطالب ارایه شده در مشاوره ها صرفاً نظر حقوقی کاربر وکیل می باشد و کاربر خدمت گیرنده در قبول و رد آن مختار است و چنانچه به هر نحوی از اجرای آن خسارتی وارد آید هیچگونه مسئولیتی متوجه کاربر وکیل و شرکت نخواهد بود.

3-34 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد تعهد کاربر وکیل در پرونده وکالت، تعهد به وسیله است و نه تعهد به نتیجه.

3-35 کاربر می‌پذیرد تنها زمانی نسبت به ثبت درخواست اقدام نماید که قصد واقعی استفاده از خدمات حقوقی را داشته باشد.

3-36 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد که باید به نحو دقیق، مطالب آموزشی و فایل های راهنمای مربوط به دریافت یا ارایه ی هر خدمت حقوقی را مطالعه نموده و بر اساس آن ها اقدام نماید.

ماده 4 – هزینه ها و پرداخت ها

4-1 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد که قیمت های اعلامی در سایت دادسان تماماً توسط کاربر وکیل تعیین می گردد و دادسان هیچ گونه دخل و تصرف و مسئولیتی در این خصوص ندارد.

4-2 کاربر خدمت گیرنده می‌پذیرد دادسان در اخذ هزینه خدمات، نماینده کاربر وکیل بوده و در صورت نیاز به فاکتور می بایست مراتب را از کاربر وکیل پیگیری نماید و دادسان صرفاً نسبت به صدور رسید الکترونیکی دریافت وجه اقدام می نماید.

4-3 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد با توجه به اینکه اعلام هزینه توسط کاربر وکیل، ایجاب محسوب می گردد و قبول یا رد آن توسط کاربر خدمت گیرنده کاملا اختیاری می باشد لذا روابط فی مابین به عنوان قرارداد خصوصی تعریف و تفسیر می گردد و تفاوت هزینه خدمات با تعرفه های قانونی مطابق ماده 10 قانون مدنی نافذ است.

4-4 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد پرداخت هزینۀ خدمات فقط ازطریق روش‌هایی که توسط دادسان مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری یا اینترنتی و پرداخت نقدی به کاربر وکیل با اخذ رسید کتبی.

4-5 کاربر خدمت گیرنده می‌پذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه دادسان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید (اعم از مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه که امکان پرداخت از طریق درگاه سایت یا اپلیکیشن فراهم نشود) پرداخت نماید. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربران با دادسان یا روش‌های دیگر صورت پذیرد.

4-6 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد درصورت پرداخت ناموفق از طریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر دادسان، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و دادسان در این خصوص مسئولیتی ندارد.

ماده ۵ – مسئولیت ها و تعهدات شرکت

5-1 شرکت با تمام امکانات خود از جمله واحدهای پشتیبانی و رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارایه خدمات و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

5-2 شرکت با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربر خدمت گیرنده در پایان دریافت خدمت، تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب ارایه دهد.

5-3 شرکت تلاش خود جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران را بعمل می آورد لیکن تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی نخواهد داد.

5-4 تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد دادسان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابر این در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، دادسان مکلف به ارایه اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

5-5 چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات دادسان با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند موضوع را از طریق بخش رسیدگی به شکایات مطرح و واحد پشتیبانی دادسان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

5-6 مسئولیت های ذکر شده شرکت در این سند فقط در فرضی است که کاربر خدمت گیرنده از طریق سایت یا اپلیکیشن دادسان درخواست خدمت حقوقی ارسال کرده و کاربر وکیل نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربران خارج از نرم افزار دادسان با یکدیگر بر انجام خدمت توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه دادسان نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربر

6-1 مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربر که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت) باشد، بر عهدۀ شخص متخلف بوده و دادسان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و دادسان می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده جهت احقاق حقوق قانونی شرکت به عمل آورد.

6-2 در صورتی که لینک وب سایت دیگری درون هر یک از بخشهای سامانه دادسان وجود داشته باشد به معنی تایید فعالیت ها و محتویات آن سایت نمی باشد. هرگونه تراکنش مالی یا تعهد احتمالی از سوی آن سایت بر عهده پدید آورندگان آن سایت می باشد و مسئولیت استفاده از خدمات آن سایت تنها متوجه شخص کاربر است.

6-3 هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های شرکت شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد شد. شرکت این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز، علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

6-4 کاربر خدمت گیرنده می پذیرد دادسان در جهت بررسی سطح کیفی عملکرد کاربر وکیل و ارزیابی بهتر سطح توانایی و تخصص آنها و همچنین توسعه سامانه، به محتوای درخواست و همچنین پیشنهادات ارسالی از سوی کاربر وکیل دسترسی داشته و نسبت به تجزیه و تحلیل آنها توسط نرم افزارهای مربوطه، راساً یا از طریق اشخاص ثالث اقدام نماید. بدیهی است پس از قبول ارایه خدمت توسط کاربر خدمت گیرنده، پیامهای مبادله شده از سوی طرفین از این قائده مستثنا بوده و در راستای حفظ حریم شخصی محرمانه خواهد بود و صرفاً در صورت درخواست هر یک از طرفین در جهت رفع اختلاف احتمالی قابل بررسی خواهد بود.

6-5 کاربر گیرنده خدمات می پذیرد که صرفاً برای یک مرتبه ظرف 24 ساعت قبل از زمان جلسه امکان لغو آن جلسه امکان پذیر می باشد و بعد از زمان مذکور استرداد وجه یا تجدید جلسه میسر نخواهد بود.

ماده ۷ - رفع مسئولیت

7-1 کاربر می پذیرد مسئولیت دادسان صرفاً محدود به موارد ذیل می باشد:

7-1-1 تسهیل دسترسی کاربر خدمت گیرنده به خدمات حقوقی ارایه شده توسط کاربر وکیل

7-1-2 اقدام به عنوان نماینده کاربر وکیل ، محدود به دریافت هزینه خدمات حقوقی از کاربر خدمت گیرنده به نام و برای کاربر وکیل.

7-2 شرکت دادسان در خصوص خسارات ناشی از موارد زیر از خود سلب مسئولیت می نماید:

7-2-1 خساراتی که ناشی از اقدامات خارج از سامانه باشد.

7-2-2 خساراتی که از هک یا نفوذ غیر مجاز به سامانه دادسان باشد.

7-2-3 خساراتی که ناشی از ارائه هرگونه اطلاعات ناقص یا نادرست و یا اقدامات زیانبار کاربر خدمت گیرنده باشد.

ماده 8 - موارد فنی

8-1 کاربر حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای دادسان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

8-2 کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات دادسان را روی سرورهای دیگر ارایه کنند.همچنین کاربر مجاز نیست در نرم ‌افزار دادسان یا در روش ارایه خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

8-3 کاربر حق ندارد نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سامانه دادسان اجرا کند.

8-4 کاربر حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ دادسان یا سامانه‌های مرتبط با دادسان انجام دهد.

8-5 کاربر حق ندارد محتوایی را که دربردارنده ویروس های نرم افزاری، کد رایانه ای، فایلها و برنامه هایی که برای اختلال، تخریب یا محدود نمودن عملکرد هرگونه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای یا تجهیزات مخابراتی طراحی شده اند را در دادسان بارگذاری یا اجرا نماید.

8-6 کاربر حق ندارد اطلاعات سایت یا اپلیکیشن را کپی و نگه داری نماید مگر متون بلاگ ها.

8-7 کاربر حق ندارد با فرستادن تعداد زیادی پیام به سامانه سعی در اختلال روند عادی اطلاعات نموده یا اقدامی در جهت اینکه توانایی سایر کاربران را برای استفاده از خدمات بطور منفی تحت تأثیر قراردهد بنماید.

8-8 کاربر حق ندارد اطلاعات سایر کاربران را برای مقاصد تجاری یا غیر تجاری جمع آوری نماید و از وسایل خودکار مثل اسپایدرز، رباتها، خزنده، بدافزارها، کرولرها و ابزار جستجوی اطلاعات به منظور دانلود یا برداشتن اطلاعات از دادسان (به استثنای موتورهای جستجوی اینترنتی مثل گوگل) استفاده نماید.

8-9 کاربر حق ندارد از هیچگونه وسیله خودکار یا برنامه رایانه ای برای جمع آوری اطلاعات از وبسایت، اپلیکیشن یا محتوا استفاده نماید.

8-10 کاربر حق ندارد از محتویات سایت یا اپلیکیشن تحت نام، علامت تجاری، لوگو یا سایر اطلاعات مالکانه دادسان یا ترتیب و طراحی هر صفحه یا فرم موجود در صفحه ای از وبسایت یا اپلیکیشن را بدون اجازه صریح مکتوب دادسان استفاده، نمایش یا کپی نماید.

8-11 کاربر حق ندارد اقدام به دور زدن، غیرفعال نمودن، پاک کردن یا مختل کردن هر اقدام فنی که توسط دادسان یا توسط هر شخص ثالثی برای حفاظت از وبسایت و اپلیکیشن به اجراء گذارده شده است بنماید.

8-12 کاربر در صورت تخلف از هر یک از شروط فوق علاوه بر مسئولیت جبران کلیه خسارتهای وارده ملتزم به پرداخت مبلغ یک میلیارد تومان به عنوان خسارت قراردادی می باشد. شروع به اقدام های مذکور نیز در حکم اقدام تلقی می گردد و مشمول خسارات قراردادی پیش گفته خواهد شد.

ماده 9 - محتوای تولید شده توسط کاربر

9-1 دادسان ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزار موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت محتوای منتشر شده که به این شکل در دادسان ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت و ارسال آنها این حق را به شرکت می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین شرکت مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

9-2 محتوای ارسال شده به دادسان یا به کاربر وکیل توسط دادسان بررسی نمی‌شوند و مسئولیت‌های ناشی از آن برعهده کاربر ارسال کننده آن است. بدیهی است شرکت مسئولیتی در این زمینه بر عهده نمی‌گیرد.

9-3 کاربر خدمت گیرنده در نظر دهی مجاز به انتشار محتوای خلاف واقع، غیراخلاقی و غیرقانونی نمی‌باشند و می بایست نظر خود را با حفظ احترام و كرامت اشخاص بیان دارد و عواقب آن برعهده خود کاربر خواهد بود.

ماده 10- قطع خدمات

دادسان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربران نامطلوب باشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات دادسان را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده 11 - توافق از راه دور

11-1 کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به دادسان، از طریق سامانه دادسان بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

11-2 مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربری برعهدۀ خود کاربر بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

11-3 کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف دادسان به منزله امضاء الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضاء و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.

11-4 کاربر با عضویت در سامانه دادسان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

ماده 12 – قانون حاکم و حل اختلاف

قانون حاکم بر این سند ،کلیه قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد. در صورت بروز اختلاف بین کاربر وکیل و کاربر خدمت گیرنده و یا حدوث اختلاف فی مابین کاربران و دادسان ، نخست طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را از طریق قسمت پشتیبانی به‌ صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل ‌و فصل نمایند. در صورت لاینحل ماندن مشکل ظرف دو هفته از زمان اعلام کتبی به دادسان ، کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به هیات داوری به شرح ذیل ارجاع می گردد که مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین خاص داخلی و بین المللی و عرف تجارت الکترونیک با رای هیات داوری به صورت قطعی و لازم الاجرا حل و فصل می گردد. در صورت بروز اختلاف بین کاربر وکیل و کاربر خدمت گیرنده از سوی هر یک از طرفین یک داور معرفی و داور سوم توسط شرکت تعیین می گردد که هزینه داوری بالمناصفه بعهده طرفین می باشد. در صورت بروز اختلاف بین کاربران و دادسان از سوی هر یک از طرفین یک داور معرفی و داور سوم توسط دو داور مرضی الطرفین تعیین می گردد که هزینه داوری بعهده کاربر خواهد بود. شرط داوری حاضر، موافقت نامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می شود و در هر حال لازم الاجراست.