قوانین دادسان

قوانین دادسان

به روز رسانی: 1396/11/21

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات

به روز رسانی: ۲۱/۱۱/۱۳۹۶

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

۱-۱- دادسان : سامانه نرم‌ افزاری اعم از سایت و اپیلیکیشن است که واسط الکترونیکی بین مردم با وکلا و کارشناسان حقوقی می باشد که دریافت و ارائه خدمات حقوقی را در بستراینترنت تسهیل می نماید.

۱-۲- کاربر: شخصی است که از طریق اینترنت به سایت یا اپلیکیشن دادسان متصل و از خدمات نرم افزاری آن استفاده می نماید .

۱-۳- کاربرمتخصص : وکلا یا کارشناسان حقوقی که پس از احرازهویت وتایید تخصص، به منظور دریافت درخواست های حقوقی و ارائه خدمات در نرم افزار دادسان ثبت نام کرده اند .

۱-۴- کاربرمشتری : شخص حقیقی یا حقوقی است که از طریق اینترنت به سایت یا اپلیکیشن دادسان متصل و از خدمات ارائه شده توسط کاربرمتخصص به صورت حضوری یا غیر حضوری بهرمند می‌شود.

۱-۵- کاربران: در این سند از کاربرمتخصص و کاربرمشتری به همراه هم با نام کاربران استفاده می‌شود.

۱-۶- حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات درنرم افزار دادسان ایجاد کرده‌اند.

۱-۷- اعتبار: مبلغی است که کاربر مشتری در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات دادسان دارد. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارت‌های عضو شبکۀ شتاب و یا با استفاده از کدهای هدیه طبق شرایط و مقررات مندرج در این سند منظور و محاسبه خواهد شد.

۱-۸ -اطلاعات محرمانه : اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار دادسان قرار داده می‌شود. اعم از اطلاعاتی که به صورت مستقیم از سوی کاربران وارد می شود و اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهره برداری از خدمات دادسان ثبت می گردد.

۱-۹- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران : قانون اساسی، قوانین عادی، مصوبات هیات وزیران، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی موضوعه.

ماده ۲ - حساب کاربری

۲-۱- کاربر با ثبت نام در نرم افزار دادسان و همچنین با هر بار استفاده از خدمات سامانه می‌پذیرد که قوانین و مقررات جاری دادسان را به دقت مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن، تمامی موارد و شروط را پذیرفته‌ است. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند، بنابراین استفادۀ مستمر کاربران از سایت یا اپلیکیشن به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

۲-۲- برای استفاده از خدمات دادسان لازم است که هر کاربر مشتری اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری در نرم افزار دادسان بسازد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری نمایند . برای استفاده از خدمات دادسان کاربر مذکور باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرم افزار دادسان ثبت کند.

۲-۳- کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز درنرم افزار دادسان وارد نماید.

۲-۴- کاربر متعهد می‌گردد که صرفا با شماره تلفن همراه متعلق به خود نسبت به ثبت نام در نرم افزار دادسان اقدام نماید. در غیر این صورت در برابر صاحب امتیاز خط تلفن همراه، تماما مسئول بوده و دادسان به محض آگاهی از این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.

۲-۵- هر شخص با توجه به مدارک هویتی و تخصصی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربرمشتری و در صورت واجد شرایط بودن تنها یک حساب کاربری به عنوان کاربرمتخصص در نرم افزار دادسان داشته باشد. در صورتی که دادسان اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات وغیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.

۲-۶- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی در نرم افزار دادسان یا سایر خدمات مربوط به دادسان انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است. بنابراین مسئولیت اشخاص دیگری که با استفاده از حساب کاربری ایشان از خدمات دادسان استفاده می‌نمایند متوجه کاربر مذکور می‌باشد.

۲-۷- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع دادسان برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌ رسانی به دادسان انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکورانجام شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

۲-۸- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات دادسان متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

۲-۹- در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار دادسان قرار ندهد، دادسان می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به وی خودداری کند.

۲-۱۰- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید دادسان، از کاربر درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات گردد؛ در این صورت کاربر، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی درمدت اعلام شده از سوی دادسان خواهد بود. در غیر این صورت دادسان می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از دادسان

۳-۱- کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از خدمات دادسان به صورتی که به دادسان یا شرکای آن صدمه‌ای وارد نماید استفاده نکند. در صورتی که کاربر نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات دادسان در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع دادسان اقدام نماید، دادسان ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۳-۲- کاربرمی‌پذیرد که دادسان ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی دادسان با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

۳-۳- دادسان ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربرمشتری ارائه کند که با وارد کردن این کدها در نرم‌افزار، یا درصدی ازهزینۀ خدمت حقوقی کسرگردد یا درصدی ازهزینۀ مذکور به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به اعتبار کاربر در نرم افزار دادسان اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید دادسان بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت.

۳-۴- کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند. حتی اگر دادسان در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد . مگر اینکه دادسان رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.

۳-۵- کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که دادسان در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات دادسان قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

۳-۶- کاربرمی‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات حقوقی به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که دادسان برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربرمشتری دریافت نمی‌کند، این حق برای دادسان محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین چنانچه دادسان تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف، صورت گرفته وغیرمجاز بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

۳-۷- مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات دادسان به عهدۀ کاربر است.

۳-۸- کاربر متعهد می‌شود پس از دریافت خدمات حقوقی ، فقط در شرایط ضروری و با اطلاع دادسان از اطلاعاتی مانند شماره تلفن کاربرمتخصص که توسط سامانه ارائه شده است استفاده نماید. استفادۀ کاربرازاین اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد. درهر صورت اطلاعات مذکور به صورت امانت در اختیار کاربر قرار گرفته است و در صورت نقض تعهدات مذکور، دادسان مجاز به پیگیری حقوقی و کیفری موضوع خواهد بود.

۳-۹- با استفاده از خدمات دادسان کاربر می‌پذیرد که دادسان را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند.

۳-۱۰- کاربرمشتری می پذیرد در صورت نظر دهی به عملکرد کاربرمتخصص در خصوص خدمات حقوقی اخذ شده ، دادسان می تواند تصویر پروفایل کاربرمشتری را به همراه نام اختصاری ایشان ( حرف اول نام و نام خانوادگی) به نمایش عموم بگذارد و کاربرمتخصص مربوطه نیز حق دارد پاسخ نظردهی را مستدل بیان نماید.لذا توصیه می‌شود اطلاعات و تصاویری که تمایلی به انتشار عمومی آن وجود ندارد و یا مواردی که ناقض قوانین هستند انتخاب نشود.

۳-۱۱- کاربرمتعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت پوشش و حجاب مناسب در هنگام استفاده از خدمات مشاوره ای آنلاین تصویری هستند.

۳-12- کاربر می‌پذیرد که دادسان موسسه حقوقی نیست ،بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربرمشتری و کاربرمتخصص را در راستای توافق بر انجام یک خدمت حقوقی معین فراهم می‌کند. در خدمات دادسان کاربرمتخصص مختار است یک درخواست خدمت حقوقی را بپذیرد یا رد کند، همچنین کاربرمشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت حقوقی و قبل از پرداخت هزینه نسبت به لغو درخواست اقدام نماید. لذا هر خدمت حقوقی که کاربر مشتری از کاربر متخصص دریافت می کند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین آنها در نظر گرفته شود.

۳-۱۳- کاربرمشتری می پذیرد خدمات دادسان از طریق وکلا یا کارشناسان حقوقی ارائه می شود و دادسان هیچگونه تضمین یا تعهد در خصوص عملکرد کاربرمتخصص ندارد و تعهدات کاربر مذکور بر طبق قانون و منطبق بر قراردادهای منعقده بوده و حسب مورد طبق مقررات کانون وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضائیه و سایر قوانین جاری مسئول و پاسخگو خواهند بود و دادسان هیچ مسئولیتی دراین خصوص نمی پذیرد.

۳-۱۴ -کاربرمی پذیرد که دادسان به عنوان یک نرم افزار واسط عمل کرده و دو طرف کاربران متخصص و کاربران مشتری را به هم معرفی و مرتبط می نماید و هر یک از طرفین مسئول اقدامات خود می باشند و در صورت تقصیر، قصور یا تخلف هریک ، ذینفع می تواند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه طرف دیگر اقامه دعوی نماید.

۳-۱۵-کاربر می پذیرد مسئولیت دادسان محدود به موارد ذیل می باشد:

الف) تسهیل دسترسی کاربرمشتری به خدمات حقوقی ارایه شده توسط کاربر متخصص.

ب) اقدام به عنوان نماینده کاربرمتخصص ، محدود به دریافت هزینه خدمات حقوقی از کاربر مشتری به نام و برای کاربرمتخصص.

۳-۱۶-دادسان طرف هیچ قرارداد منعقده فیمابین کاربران نمی باشد و هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد .

۳-۱۷-دادسان هیچ کنترلی بر روی رفتار کاربران وبسایت واپیلیکیشن ندارد وهرگونه مسئولیتی در این خصوص را از خود سلب می نماید.

۳-۱۸-کاربرمشتری صراحتاً تصدیق وموافقت می نماید که استفاده از وبسایت واپیلیکیشن دادسان در جهت معرفی کاربرمتخصص در راستای ارایه خدمت حقوقی می باشد و کلیه مسئولیت ها و تعهدات آن برعهده کاربرمتخصص مذکور می باشد و دادسان در این خصوص تعهدی ندارد.

۳-۱۹-کاربر تایید و تصدیق می نماید که دادسان مسئول هیچ یک از محتویات پست شده توسط کاربران نمی باشد و آنها را کنترل نمی نماید. همچنین دادسان مسئول هیچ یک از پیامهای رد و بدل شده بین کاربران به هر شکل چه از طریق وبسایت و اپیلیکیشن یا از طرق دیگر ارتباطات الکترونیک شامل ایمیل های خارج از سیستم، تبادل پیام وبسایت یا هر وبسایت ثالث، نظرات، پست کاربران، بلاگ ها، فایلها، تصاویر،عکسها،ویدئو، صداها، اطلاعات تماس یا هر گونه مورد قابل دسترس از طریق وبسایت و خدمات نمی باشد و آن ها را کنترل نمی نماید.

۳-۲۰-کاربر می پذیرد دادسان این حق را خواهد داشت که به صلاحدید خود و بدون ذکرعلت، هرگونه محتوایی که این شرایط و ضوابط را به هر دلیلی نقض کند حذف یا جابجا نماید.

۳-۲۱-کاربر تصدیق و تایید می نماید مسئول ارزیابی و استفاده از هرگونه محتوای نمایش داده شده بر روی وبسایت و اپیلیکیشن می باشد و نباید به صرف محتویات بازگو شده اعتماد کند و دادسان هیچ محتوا، نظر، توضیح ، پیشنهاد یا مشورتی را تأیید نمی نماید.

۳-۲۲-کاربر می پذیرد در صورتی که به وبسایت ثالث متصل شود، فعالیت آنها ممکن است علاوه بر ضوابط دادسان مشمول شرایط و قوانین وبسایت ثالث نیز گردد.

۳-۲۳- کاربرمشتری می پذیرد که اسناد و مدارک خود را با اخذ رسید تحویل کاربرمتخصص نماید.

۳-۲۴-کاربرمی پذیرد زمان جلسه مشاوره حضوری وغیر حضوری پس از پرداخت هزینه خدمت ، قابل تغییرنیست و در صورت غیبت در جلسه مذکور هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد .

۳-۲۵-کاربر می پذیرد در خصوص جلسات مشاوره حضوری، چنانچه در زمان مقرر در محل جلسه که از قبل تعیین و به اطلاع وی رسیده است حاضر گردد لیکن کاربر متخصص حاضر نباشد، مراتب را به قید فوریت وحداکثر ظرف30 دقیقه از طریق ارسال پیام به سامانه دادسان یا تماس با خطوط تلفن پشتیبانی دادسان اعلام نماید.در غیر اینصورت،عدم اطلاع رسانی بموقع به منزله غیبت کاربرمشتری تلقی گردیده و فقط در صورت اقرار کاربر متخصص وجه مذکور قابل استرداد یا جلسه قابل تجدید می باشد.

۳-۲۶-کاربر می پذیرد در خصوص جلسات مشاوره غیر حضوری اعم از تلفنی و آنلاین ، می بایست قبل از زمان مقرر اقدام لازم را در جهت فراهم نمودن مقدمات ارتباط بعمل آورد و راس زمان تعیین شده نسبت به برقراری تماس از طریق راه های ارتباطی اعلام شده اقدام نماید. در صورت عدم اقدام لازم از سوی کاربر، وجه پرداختی بابت هزینه مشاوره قابل استرداد نمی باشد و دلایلی چون قطعی اینترنت،عدم اعتبارکافی تلفن همراه، عدم شارژ باطری تلفن همراه، قطعی خطوط تلفن ثابت و نظایر آن موجه نخواهد بود.

۳-۲۷-کاربر می پذیرد مدت زمان تاخیر در جلسات مشاوره حضوری یا غیر حضوری از زمان مشاوره مذکور کسر خواهد شد.

۳-۲۸-کاربر می پذیرد چنانچه مشاوره حضوری یا غیر حضوری مستلزم مطالعه و بررسی مدارک توسط کاربرمتخصص باشد، قبل از جلسه تصویری خوانا از مدارک مذکور را برای کاربرمتخصص ارسال نماید و زمان بررسی مدارک جزء زمان مشاوره محسوب خواهد شد که این زمان حداقل ۳۰ دقیقه محاسبه می شود.

۳-۲۹-چنانچه جلسه مشاوره منجر به اعطای وکالت یا خدمت قراردادنویسی گردد، هزینه مشاوره حسب مورد از حق الوکاله یا حق التحریر قرارداد کسر خواهد شد.

۳-۳۰-کاربرمشتری می پذیرد مالکیت معنوی و فکری اسناد و قرارداد های تنظیمی متعلق به کاربرمتخصص تنظیم کننده آن سند می باشد و کاربرمشتری صرفا مجوز استفاده از محتوای حقوقی را دارد و نه مالکیت آن را.

۳-۳۱-کاربر مشتری می پذیرد قراردادهای تنظیمی شامل حقوق مؤلف است و حق توزیع، تغییر، انتقال، فروش، واگذاری، اجاره محتوا چه به صورت عین یا اقتباس از آن و یا در قالب های دیگر را ندارد.

۳-۳۲-کاربرمشتری می پذیرد که در خصوص حق التحریر قرارداد، نیمی از هزینه توافق شده را بدوا پرداخت نماید و پس از اعلام آماده شدن نسخه اولیه قرارداد از سوی کاربرمتخصص، نسبت به پرداخت الباقی هزینه آن به دادسان اقدام نماید و سپس نسخه قرارداد مذکور را دریافت نماید. وجه پرداختی در مرحله دوم تا زمان رفع ایرادات و ابهامات احتمالی نزد دادسان باقی می ماند.درصورت عدم اعلام ایراد ازسوی کاربرمشتری ظرف 48 ساعت از زمان ارسال نسخه اولیه، نسبت به پرداخت الباقی وجه به کاربرمتخصص اقدام خواهد شد و کاربرمشتری حق هرگونه اعتراض را از خود سلب می نماید.چناچه کاربرمشتری نسبت به قرارداد دریافتی سوال یا ابهامی دارد موظف است مراتب را ظرف مهلت مذکوربه دادسان و کاربرمتخصص اطلاع دهد.درصورت رفع ابهام و ایراد و اعلام رضایت کاربرمشتری نسبت به تصفیه حساب با کاربرمتخصص اقدام خواهد شد

۳-۳۳-کاربران بدینوسیله اعلام می دارند درصورتی که در خصوص اتمام کار بین ایشان اختلافی حادث گردد دادسان را به عنوان داورمرضی الطرفین خود می پذیرند و تصمیم دادسان در این خصوص قطعی و لازم الاجرا خواهد بود وهیچ اعتراضی از سوی طرفین مسموع نخواهد بود.

۳-۳۴-کاربرمشتری می پذیرد در خصوص اعطای وکالت، قبل ازهرگونه اقدام، پروانه وکالت کاربرمتخصص را بررسی نموده و پس از احراز هویت نامبرده نسبت به عقد قرارداد کتبی اقدام نماید.

ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت

۴-۱- کاربرمشتری می‌پذیرد دادسان دراخذ هزینه خدمات، نماینده کاربرمتخصص بوده و در صورت نیاز به فاکتور می بایست مراتب را از کاربرمتخصص پیگیری نماید و دادسان صرفا نسبت به صدور رسید الکترونیکی وجه اقدام می نماید.

۴-۲- پرداخت هزینۀ خدمات فقط ازطریق روش‌هایی که توسط دادسان مشخص می‌شود،می تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری یا اینترنتی و پرداخت نقدی به کاربرمتخصص با اخذ رسید کتبی .

۴-۳- کاربرمی‌پذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هرگونه مشکلی که ممکن است در برنامه دادسان جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید (اعم از مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه که امکان پرداخت از طریق درگاه سایت یا اپلیکیشن فراهم نشود) پرداخت نماید. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربران با دادسان یا روش‌های دیگر صورت پذیرد.

۴-۴-کاربرمی پذیرد درصورت پرداخت ناموفق ازطریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگیری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر دادسان، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و دادسان در این خصوص مسئولیتی ندارد.

۴-۵- کاربر می‌پذیرد تنها زمانی نسبت به ثبت درخواست اقدام نماید که قصد واقعی استفاده از خدمات حقوقی را داشته باشد.

ماده ۵ - مسئولیت دادسان

۵-۱- دادسان با تمام امکانات خود از جمله واحدهای پشتیبانی، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائۀ خدمات و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

۵-۲- دادسان با استفاده از نظارت‌های مستمر خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه دهد.

۵-۳- دادسان تلاش خود جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های کاربران را بعمل می آورد لیکن تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی نخواهد داد.

۵-۴- تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد دادسان محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی،دادسان مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.

۵-۵- چنانچه هر یک از کاربران در زمان استفاده از خدمات دادسان با مشکلی مواجه شوند، برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق واحد پشتیبانی مطرح و دادسان پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

۵-۶- مسئولیت دادسان فقط در فرضی است که کاربرمشتری از طریق سایت یا اپلیکیشن دادسان درخواست خدمت حقوقی ارسال کرده و کاربرمتخصص نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر کاربران خارج از نرم افزار دادسان با یکدیگر برانجام خدمت توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه دادسان نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربر

۶-۱- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربر که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و دادسان هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و دادسان می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده جهت احقاق حقوق قانونی دادسان به عمل آورد.

۶-۲ -در صورتی که لینکی درون هر یک از بخشهای سامانه دادسان وجود داشته باشد به معنی تایید فعالیت ها و محتویات آن سایت نمی باشد .هرگونه تراکنش مالی یا تعهد احتمالی از سوی آن سایت بر عهده پدید آورندگان آن سایت می باشد و مسئولیت استفاده از خدمات آن سایت تنها متوجه شخص کاربر است.

۶-۳- هرگونه اقدامی از سوی کاربرکه منجر به ورود خسارت به شهرت، اعتبار و دارایی‌های دادسان شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی خواهد. دادسان این حق را برای خود محفوظ می‌داند که حساب کاربر را مسدود کند و در صورت نیاز،علیه شخص مذکور اقدام قانونی انجام دهد و خسارت و حقوق قانونی خود را مطالبه کند.

ماده ۷ - موارد فنی

۷-۱- کاربر حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای دادسان شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۷-۲- کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات دادسان را روی سرورهای دیگر ارائه کنند.همچنین کاربرمجازنیست در نرم‌افزاردادسان یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۷-۳- کاربر حق ندارد نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سامانه دادسان اجرا کند.

۷-۴- کاربرحق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی وغیرمتداول به هیچ بخش از سامانۀ دادسان یا سامانه‌های مرتبط با دادسان انجام دهد.

۷-۵-کاربر حق ندارد محتوایی را که دربردارنده ویروس های نرم افزاری، کد رایانه ای، فایلها و برنامه هایی که برای اختلال، تخریب یا محدودنمودن عملکرد هرگونه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای یا تجهیزات مخابراتی طراحی شده اند را در دادسان بارگذاری یا اجرا نماید.

۷-۶-کاربر حق ندارد اطلاعات بر روی سایت یا اپیلیکیشن را کپی و نگه داری نماید.

۷-۷-کاربر حق ندارد با فرستادن تعداد زیادی پیام به سامانه سعی در اختلال روند عادی اطلاعات نموده یا اقدامی در جهت اینکه توانایی سایر کاربران را برای استفاده از خدمات بطور منفی تحت تأثیرقراردهد بنماید .

۷-۸-کاربر حق ندارد اطلاعات سایرکاربران را برای مقاصد تجاری یا غیرتجاری جمع آوری نماید و از وسایل خودکارمثل اسپایدرز، رباتها، خزنده، بدافزارها، کرولرها و ابزار جستجوی اطلاعات به منظور دانلود یا برداشتن اطلاعات از دادسان (به استثنای موتورهای جستجوی اینترنتی مثل گوگل) استفاده نماید.

۷-۹-کاربر حق ندارد از هیچگونه وسیله خودکار یا برنامه رایانه ای برای جمع آوری اطلاعات از وبسایت، اپیلیکیشن یا محتوا استفاده نماید.

۷-۱۰-کاربر حق ندارد از محتویات سایت یا اپیلیکیشن تحت نام، علامت تجاری، لوگو یا سایر اطلاعات مالکانه دادسان یا ترتیب و طراحی هر صفحه یا فرم موجود در صفحه ای از وبسایت یا اپیلیکیشن را بدون اجازه صریح مکتوب دادسان استفاده، نمایش یا کپی نماید.

۷-۱۱-کاربر حق ندارد اقدام به دور زدن، غیرفعال نمودن، پاک کردن یا مختل کردن هر اقدام فنی که توسط دادسان یا توسط هر شخص ثالثی برای حفاظت از وبسایت و اپیلیکیشن به اجراء گذارده شده است بنماید.

۷-12- کاربر در صورت تخلف از هر یک از شروط فوق علاوه بر مسئولیت جبران کلیه خسارتهای وارده ملتزم به پرداخت مبلغ پانصدمیلیون تومان به عنوان خسارت قراردادی می باشد.شروع به اقدام های مذکور نیز در حکم اقدام تلقی می گردد و مشمول خسارات قراردادی پیش گفته خواهد شد.

ماده ۸ - محتوای تولید شده توسط کاربر

۸-۱- دادسان ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، نرم‌افزارموبایل و یا سایربخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت محتوای منتشر شده که به این شکل در دادسان ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت و ارسال آنها این حق را به دادسان می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشرکند.همچنین دادسان مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

۸-۲- محتوای ارسال شده به دادسان یا به کاربرمتخصص توسط دادسان بررسی نمی‌شوند و مسئولیت‌های ناشی ازآن برعهده کاربرارسال کننده آن است. بدیهی است دادسان مسئولیتی دراین زمینه برعهده نمی‌گیرد.

۸-۳- کاربرمشتری در نظر دهی مجاز به انتشار محتوای خلاف واقع، غیراخلاقی و غیرقانونی نمی‌باشند و می بایست نظر خود را با حفظ احترام و كرامت اشخاص بیان دارد و عواقب آن برعهده خود کاربر خواهد بود.

ماده ۹ - قطع خدمات

دادسان در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای دادسان یا سایر کاربران نامطلوب باشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات دادسان را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۰ - توافق از راه دور

۱۰-۱- کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به دادسان، از طریق سامانه دادسان بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.

۱۰-۲- مسئولیت حفظ وحراست از حساب کاربری برعهدۀ خود کاربر بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۳- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف دادسان به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکورغیر قابل استماع و مردود است.

۱۰-۴- کاربر با عضویت در سامانه دادسان قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

ماده ۱۱ - قانون حاکم و حل اختلاف

قانون حاکم بر این توافق نامه ،کلیه قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد. در صورت بروز اختلاف بین کاربر متخصص و کاربر مشتری و یا حدوث اختلاف فی مابین کاربران و دادسان ، طرفین تلاش خواهند کرد تا اختلاف خود را به‌صورت مسالمت‌آمیز و از راه گفت‌وگو حل ‌و فصل نمایند. در صورت لاینحل ماندن مشکل ، کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به دپارتمان داوری گروه حقوقی دادسان ارجاع می گردد که مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین خاص داخلی و بین المللی وعرف تجارت الکترونیک با رأی یک یا سه نفر داور به صورت قطعی و لازم الاجرا حل و فصل می گردد. شرط داوری حاضر، موافقت نامه ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می شود و درهر حال لازم الاجراست.