ورود ثبت نام

مشاوره حقوقی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای توضیحات بیشتر به پایین بروید
برخی از مشتریان ما تصویر سه خط منحنی حول یک مرکز که نمایش دهنده شرکت جی ای تی است تصویر لگوی سبز رنگ پاور که نمایش دهنده شرکت نیک استارتر است نوشته انگلیسی سامسونگ همراه با لگو نوشته ی آبی رنگ بنتا که لگوی هلدینگ بنتا را نمایش می دهد

برخی از مشتریان ما

تصویر سه خط منحنی حول یک مرکز که نمایش دهنده شرکت جی ای تی است تصویر لگوی سبز رنگ پاور که نمایش دهنده شرکت نیک استارتر است نوشته انگلیسی سامسونگ همراه با لگو نوشته ی آبی رنگ بنتا که لگوی هلدینگ بنتا را نمایش می دهد

توضیحات بیشتر

مراحل کاری دادسان
  • 1 ثبت ((درخواست مشاوره یا تنظیم قرارداد))
  • 2 دریافت رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیل استارتاپی
  • 3 انتخاب وکیل خود و هماهنگی جلسه

برای راه اندازی هر کسب و کاری از جمله راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید یکسری موانع حقوقی و تجاری را پشت سر گذاشت تا بتوان با خیال راحت کسب و کار خود را توسعه داد. برای اینکه بتوانیم این مسیر را موفقیت آمیز طی کنیم می توان از یک وکیل استارتاپی که بر قوانین و حقوق تجارت مسلط است استفاده نمود تا در آینده با هزینه های اضافی روبه رو نشوید و از کار اصلی خود باز نمانید ، به عبارتی از لازمه های اصلی حداقل کردن زیان های آتی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مشاوره گرفتن از یک وکیل استارتاپی است. همچنین لازم به ذکر است که خرید اینترنتی پروسه ای است که در آن کاربران باید به شما اعتماد کنند وگرنه کسب و کار شما بیهوده تلقی می شود. بنابرین برای کسب اعتماد باید یکسری مراحل حقوقی مثل ثبت رسمی و گرفتن اعتبار از وزارت ارشاد و همچنین باید تایید توسط قوانین تجارت الکترونیک صورت گیرد که در این مسیر یک وکیل استارتاپی می تواند بسیار موثر واقع شود.

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به تنظیم انواع قرارداد ها مانند قرارداد کوفاندر ها، قرارداد سرمایه گذاری و وستینگ، ثبت برند و غیره می باشد. همچنین در این مسیر، فروشگاه اینترنتی برای اینکه شکل رسمی بگیرد نیازمند گرفتن مجوز های مختلف و نماد اعتماد خواهد بود. در همه ی این مراحل می توان از مشاوره یک وکیل استارتاپی در تنظیم قرارداد های خود بهره برد تا در این مسیر پر از دست انداز، راحت و آسوده به حرکت خود ادامه دهید.

چرا برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیاز به مشاوره با یک وکیل استارتاپی داریم؟

قرارداد کوفاندر ها

راه اندازی یک فروشگاه زنجیره ای معمولا از گرد هم آمدن چند دوست یا افرادی که از قبل با هم آشنایی داشتند شروع می شود بنابراین می توان گفت که در شروع افراد اعتماد نسبی به یکدیگر خواهند داشت اما آیا این کافی است؟ البته که خیر چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که این افراد در ادامه ی مسیر در انجام وظایف خود متعهد باقی خواهند ماند. از طرفی درآمدی که نصیب هر بنیان گذار در آینده می شود به کیفیت و میزان زمان و انرژی است که هرکدام صرف انجام وظیفه ای که به آنها تعلق گرفته بستگی خواهد داشت حال این که معیار سنجش کار هر بنیان گذار، سهم و درآمدی که در آینده به هر بنیان گذار تعلق می گیرد چقدر است باید به طور رسمی، حقوقی و کتبی ثبت شود. یک وکیل استارتاپی با تنظیم قرارداد کوفاندر ها (بنیان گذاران) ایجاد اعتماد میان بنیان گذاران می کند که افراد در ازای انجام چه کاری با چه کیفیتی، چه میزان سهم نصیبشان می شود و هر نفر از چه حق و حقوقی بهرمند خواهد بود و است.

مجوز های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

از آنجایی که فروشگاه های آنلاین از کسب و کار های اینترنتی محسوب می شوند، نیازمند مجوز های مختلفی خواهد بود. مجوز ها به شکل معمول یا عمومی و یا اختصاصی هستند.

از مهم ترین مجوز های عمومی که لازمه ی هر فروشگاه اینترنتی است، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می شود که مختص سایت هایی است که در زمینه ی فروش محصولات به شکل الکترونیکی کار می کنند می باشد. از دیگر مجوز های عمومی مهم، داشتن پروانه ی کسب و کار است که فروشگاه اینترنتی برای ادامه ی کار به آن نیاز خواهد داشت.

همان طور که ذکر شد مجوز ها به شکل اختصاصی نیز می باشند، این مجوز ها صرفا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشند. سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور هم می کوشد با اعطای مجوز فعالیت به شرکت های فعال در عرصه تجارت الکترونیک به سازماندهی این شرکت ها و اعتماد سازی در بین مردم کمک کند.

به این ترتیب مردم برای استفاده از فروشگاه آنلاین اعتماد بیشتری خواهند داشت که منجر می شود که با این روند میزان خرید های آنلاین به میزان قابل توجهی افزایش یابد. شما برای موفقیت در بازار تجارت الکترونیک و راه اندازی فروشگاه آنلاین خودتان می بایست از مشاوره ی افراد متخصص بهره ببرید چرا که در غیر این صورت موفق به دریافت مجوز و جلب اعتماد مخاطبان نخواهید بود. بنابراین استفاده از خدمات ارائه شده یک وکیل استارتاپی متخصص آشنا با تمامی فوت و فن های اتخاذ انواع مجوز ها، که ضمانتی برای همیشگی کردن مشتری های شما باشد، از عاقلانه ترین تصمیم های شما خواهد بود.

داشتن نماد الکترونیکی یا ای نماد

همان طور که گفته شد از لازمه های هر راه اندازی فروشگاه اینترنتی رعایت یکسری قوانین و مقررات است، در غیر این صورت موفقیت در این زمینه کار نادری خواهد بود چرا که مشتری نیازمند تضمینی برای خرید از شما خواهد بود، به عبارتی مشتری باید احساس کند که در فضای امنی قرار دارد و سفارشی که ثبت می کند با همان کیفیت در اختیار آنها قرار می گیرد و مبلغی که آن را به طور آنلاین پرداخت می کند به دست سامانه ی انتخابی(درگاهی که خود فرد انتخاب کرده برای پرداخت مثل درگاه بانک سامان) خواهد رسید. اگر کاربر حتی یک لحظه احساس کند که سامانه ی فروش شما قابل اعتماد نیست و یا در صورت مواجه شدن با مشکلی آن سفارش قابل پیگیری نخواهد بود، به هیچ عنوان از فروشگاه شما خرید نمی کند و پس از مدتی سامانه ی شما با شکست رو به رو خواهد شد.

با گرفتن نماد الکترونیکی هویت و محل فروشگاه شما مشخص و قابل پیگیری خواهد بود و اگر مشکلی در مراحل خرید، گارانتی و دریافت محصول به وجود آید می توان آن را به شکل قانونی پیگیری کرد و در صورت لزوم وجه دریافت شده را مسترد کرد.

نماد های الکترونیکی ابتدا به شکل یک ستاره ی دائم است که بدست آوردن آن نسبتا ساده است اما برای دریافت نماد دائم دو ستاره فروشگاه اینترنتی باید گواهی امنیت SSL را در وب سایت خود داشته باشد. بنابراین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی پس از به انجام رساندن پیش نیاز های لازم باید اقدام به دریافت نماد دو ستاره کرد تا اعتبار آن را به میزان زیادی افزایش دهد تا مشتری با خیال راحت از سامانه ی شما بهره ببرد و شما از بهره وری وی سودآوری کنید. بدیهی است که در همه ی این مراحل گرفتن مشاوره از یک وکیل استارتاپی در سرعت پیشروی کار و تکمیل بی نقص آن بسیار مفید خواهد بود و در درخشندگی آینده ی فروشگاه اینترنتی شما بسیار موثر خواهد بود.

درگاه پرداخت بانک

در دنیای امروز استفاده از پول نقد یا به عبارتی پرداخت حضوری هر روز کم رنگ تر می شود و افراد دارند به سمت پرداخت الکترونیکی و غیر حضوری پیش روی می کنند. بنابرین برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید درگاهی قابل اعتماد برای انجام معاملات و تکمیل خرید مشتری فراهم نمود. این درگاه اینترنتی از اساسی ترین نقش ها را در پروسه ی خرید بازی می کند چرا که ممکن است مشتری همه ی مراحل تکمیل سفارش را پیش رفته باشد اما در همان مرحله ی آخر یعنی پرداخت نهایی به دلیل عدم اعتماد به درگاه از تکمیل سفارش صرف نظر کند. برای جلو گیری از این ایده که فروشگاه های آنلاین مشغول به فعالیت هایی نظیر کلاهبری و یا سوء استفاده ازعدم شفافیت فضای مجازی و نا آگاهی برخی از کاربران از طریق فیشینگ اقدام به سرقت اطلاعات و اموال خریداران فضای مجازی نیست و حتی بهتر است که ایجاد این حس امنیت را بکنیم که افرادی که اقدام به فیشینگ می کنند نمی توانند به سامانه ی شما دست پیدا کنند. برای به اجرا رساندن همه ی موارد ذکر شده باید از وکیل استارتاپی برای پیش گیری و ایجاد ضمانت کار با دریافت یکسری مجوز ها و بیمه ها استفاده نمود.

ثبت نام برند و شرکت

لازم به ذکر است که درگاهی که فروشگاه اینترنتی شما در آن قرار گرفته باید در سازمان سازماندهی وزارت ارشاد ثبت شود. همچنین با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، شما یک شرکت محسوب می شوید که بعد ها برای جذب نیرو و توسعه ی سازمان خود نیازمند این هستید که به طور رسمی شناخته شده باشید و برای این کار نیازمند وکیل حقوقی برای ثبت رسمی برند و شرکت خود هستید. با ثبت شرکت از بسیاری از دست اندازهای کاری رد شده و همچنین منجر به افزایش اعتبار شما نیز می شود.

قرارداد سرمایه گذاری و وستینگ

پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، به مقداری سرمایه نیاز خواهد بود که ابتدا توسط خود بنیان گذاران، نزدیکان و خانواده ی آنها تامین می شود اما این مقدار سرمایه نمی تواند هزینه های آتی آنها را پوشش دهد. به همین منظور اینکار نیازمند جذب سرمایه گذاران خارجی خواهد بود. حال آنها با سرمایه گذاری در کسب و کار شما صاحب سهم و برخی به طور فعال صاحب نقش در اداره ی فروشگاه شما می شوند. در این مواقع باید به کمک یک وکیل استارتاپی میزان سهمی که به نفر به ازای میزان سرمایه گذاری که در فروشگاه می کنند تعلق می گیرد، مشخص و وظایف هر یک در ادامه ی کار نیز به صورت رسمی و دقیق تعیین گردد. برای پیش گیری از مشکلاتی نظیر تقسیم سهام و وظایف می توان به کمک یک وکیل استارتاپی به تنظیم قرارداد سرمایه گذاری و وستینگ پرداخت.

چگونه تنظیم قرارداد برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را به بهترین وکیل استارتاپی بسپاریم؟

بهترین وکلا برای استارتاپ شما کسانی هستند که تخصص در بحث های کسب و کاری و قوانین تجارت الکترونیک دارند. برای انتخاب بهترین وکیل برای شما، دادسان شرایطی را از جمله

  • رزومه
  • هزینه مشاوره اولیه
  • هزینه تنظیم قرارداد
  • امتیاز سایر کاربران

را در نظر گرفته است و کافی است درخواست خود را ثبت فرموده تا موارد فوق را از چند وکیل دریافت بفرمائید.

هزینه تنظیم قرارداد کوفاندر و وستینگ توسط وکلا استارتاپی چگونه است؟

هزینه مشاوره حقوقی با وکلا استارتاپی در بازه قیمتی زیر قرار دارد.

30 هزار تومان 200 هزار تومان
ویژگی های دادسان
تصویر یک مثلث با سه خط در زیر آن که حرکت مثلث را به سمت بالا القا می کند به منظور توضیحات درباره ی سریع و اقتصادی بودن دادسان

سریع و اقتصادی

تصویر یک ستاره ی گرافیکی به منظور ارائه ی توضیحات درباره ی وکلای دادسان

وکلای متخصص

تصویر کره ی زمین به صورت گرافیکی به منظور نمایش پوشش سراسری دادسان

پوشش سراسری

تصویر سپر به صورت گرافیکی به منظور نمایش امنیت دادسان

حافظ حریم شخصی

نظرات برخی از کاربران دادسان

نظر حسین مهاجر درباره ی دادسان
تصویر گرافیکی موسس دکتر استارتاپ همراه با آدرس سایت دکتر استارتاپ

نظر حسین مهاجر درباره ی دادسان

تصویر گرافیکی موسس دکتر استارتاپ همراه با آدرس سایت دکتر استارتاپ

سوالات متداول

چرا من باید از سامانه دادسان استفاده کنم؟

زیرا در دادسان بیش از 500 وکیل فعالیت می کند و دادسان رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیل متخصص در موضوع شما را برایتان رایگان ارسال میکند و شما میتوانید پس از مقایسه وکلا، وکیل مورد نظر خود را برای تنظیم یا بررسی قرارداد انتخاب کنید و کار خود را پس از جلسه حضوری یا تلفنی به ایشان بسپارید

ثبت درخواست و دریافت رزومه و دستمزد پیشنهادی وکلا از طریق دادسان شامل هزینه است؟

هزینه ثبت درخواست و ارسال رزومه و دستمزد پیشنهادی وکلا برای شما رایگان است.

چرا از قرارداد های آماده یا از پیش آماده شده استفاده نکنم؟

زیرا حقوق علم کلمات است و وجود هر کلمه در جاهای مختف متن قرارداد می تواند برداشت های متفاوتی در قانون ایجاد کنند، از طرفی قرارداد ها نیز در زمان دعاوی استفاده و استناد می شوند ، با توجه به این موضوعات ایمن ترین راه برای داشتن قرارداد مناسب، تنظیم آن توسط یک وکیل پس از شنیدن نیاز های شماست.

بعد از ثبت درخواست چه اتفاقی برای درخواست من می افتد؟

بعد از ثبت درخواست، رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیلی که پرونده های مشابه موضوع شما داشته اند را در بازه زمانی یک ساعت تا یک روز کاری رایگان دریافت می کنید و پس از مقایسه وکیل خود را انتخاب کرده و جلسه مشاوره را مطابق میلتان حضوری یا تلفنی برگذار می کنید.

نحوه ارتباط کاربر با وکلا چگونه است؟

برای اخذ مشاوره کاربر می تواند حضورا به دفتر وکیل مراجعه کند یا به صورت تلفنی با وکیل در ارتباط باشد.

وکلا چگونه ارزیابی می شوند؟

وکلا بر اساس پرونده های گذشته و قرارداد هایی که تنظیم کرده اند، از منظر تخصص دسته بندی شده و علاوه بر این موضوع، در سایت دادسان امتیاز و نظرات سایر کاربرانی که از خدمات این وکلا استفاده کرده اند نمایش داده می شوند که سنجه مناسبی برای ارزیابی وکلا توسط کاربر می باشد.

پرداخت ها به چه صورت است؟

قرارداد:

پس از مقایسه وکیل خود را انتخاب کرده و برای شروع همکاری 50% ابتدایی را پرداخت نموده و مطابق میلتان جلسه توضیحات تکمیلی به وکیل را حضوری یا تلفنی برگذار می کنید، الباقی هزینه توسط دادسان اخذ شده و پس از تایید پایان کار توسط وکیل و کاربر، هزینه با وکیل تسویه می گردد.

می توانید به راحتی از طریق دادسان با بهترین وکیل های ما دقیق ترین محتوای قوانین و مقررات وب سایت و حریم خصوصی را تنظیم کنید
درخواست تنظیم یا بررسی قرارداد