نیاز به وکیل متخصص ابطال سند تک برگی دارید؟

ثبت نام
برخی از مشتریان ما لوگوی شرکت G.A.T آلمان Nikstarter logo - Black & White لوگوی هلدینگ بنتا

برخی از مشتریان ما

لوگوی شرکت G.A.T آلمان Nikstarter logo - Black & White لوگوی هلدینگ بنتا
مراحل کاری دادسان
  • 1 درخواست حقوقی خود را ثبت کنید.
  • 2 رزومه و دستمزد چند وکیل متخصص را دریافت می کنید.
  • 3 وکیل خود را انتخاب نمایید.
  • 4 جلسه حضوری یا تلفنی داشته باشید.

متقاضی ابطال سند تک برگی زمانی می تواند دعوی ابطال سند خود را مطرح نماید که جهات ابطال سند را مطابق قانون برای سند پیدا کرده باشد چرا که از دید قانون صاحب سند و صاحب ملک شخصی است که سند در دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ثبت ملک به نام وی ثبت گردیده است مگر خلاف این ادعا برای قانون اثبات گردد و سند موضوع خواسته خواهان، ارزش و اعتبار اولیه خود را از دست داده باشد.

سند تک برگی چیست؟

سند تک برگی، سندی است که امروزه جای دفترچه های منگوله دار قدیمی را گرفته و این سند فاقد پلمپ سربی بوده که در آن نقشه و مشخصات ملک به ثبت می رسد.

مزایای استفاده از سند تک برگی

  • امنیت این نوع سند بیشتر شده است.
  • اطلاعات در سند به صورت خوانا و به وضوح مشخص می باشد.
  • ثبت سند به صورت یکپارچه و نظام بند است.
  • جلوگیری از استهلاک سند چرا که با هر بار فروش ملک و ابطال سند تک برگی قبلی، یک سند جدید بنام خریدار زده می شود.
  • با آمدن این سند تک برگی در وقت و زمان مالک برای تنظیم سند ملک صرفه جویی شده است.
  • با تولید سند تک برگی در مصرف کاغذ صرفه جویی زیادی می شود.

برای تعویض سند تک برگی باید چه مدارکی را همراه خود داشته باشیم؟

  • اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار و فروشنده ملک یا مالک قبلی
  • برگه خلاصه معامله
  • فرم تقاضای سند تک برگی و فرم مربوط به اداره پست
  • اصل سند مالکیت قبلی (سند منگوله دار یا سند تک برگی)
  • پرداخت هزینه های لازم در ادارات ثبت و فیش پرداخت
  • قبض تلفن ثابت صاحب ملک

منظور از ابطال سند تک برگی چیست؟

با باطل شدن سند ارزش و اعتبار و تمام آثار استنباطی آن از بین رفته و دیگر نسبت به دارنده آن یا اشخاص ثالث دیگر فاقد اعتبار بوده و قابل استناد نیست.

برای دریافت سند تک برگی باید چه مراحلی را دنبال نمود؟

بعد از تهیه کردن مدارک برای صدور سند تک برگی ملک، متقاضی برای ثبت ملک و تنظیم سند تک برگی باید مراحل ذیل را دنبال نماید:

مراجعه به دفاتر ثبت اسناد

برای تغییر سند تک برگی و گرفتن یک سند تک برگی جدید به نام مالک جدید، ابتدا طرفین معامله باید برای ثبت معامله به یکی از دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند. اما برای تبدیل سند های منگوله دار به سند های تک برگی نیازی به رفتن به دفاتر ثبت اسناد نیست و مالک باید فقط به اداره ثبت املاک مراجعه نماید.

استعلام گرفتن از سند قدیمی

استعلامی که در این خصوص گرفته می شود برای این می باشد که اداره ثبت اسناد از اعتبار و مالکیت ملک اطلاع پیدا کند. بدین منظور که آیا ملک به فردی دیگر فروخته شده است یا نه و یا اینکه ملک یا زمین در گرو بدهی مالک به بانک نباشد. بعد از این استعلامات که زمان گرفتن آن دو روز می باشد. اداره ثبت می تواند نسبت به نقل و انتقالات اقدام نماید.

تسویه حساب با سازمان شهرداری

ارائه گواهی پایان کار شهرداری نشان می دهد که سند مورد معامله بدهی هایش را به شهرداری تسویه کرده و مشکلی ندارد و اینکه در این نوع انتقال سند تک برگی باید نامه سازمان نوسازی و تعیین تکلیف کاربری ملک برای طرفین معامله معلوم شود.

مراجعه به دفاتر ثبت املاک

همانطور که گفته شد این مورد برای افرادی که قصد تغییر سند منگوله دار به سند تک برگی را دارند به عنوان اولین مرحله و اولین گام می باشد. اما برای خرید و فروش ملک در این مرحله طرفین معامله باید فرم درخواست تبدیل یا تعویض سند مالکیت را حتما انجام بدهند.

ارائه سند مالکیت قبلی

ارائه سند مالکیت قبلی به اداره ثبت، چه برای تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگی و چه برای نقل و انتقال اسناد لازم و ضروی می باشد. و اگر سند قبلی مفقود یا گم شده باشد صاحب ملک باید قبل از هر اقدامی، نسبت به گرفتن سند المثنی اقدام نماید.

پرداخت هزینه ها و ارائه مدارک

مدارک هویتی تمام طرفین معامله، قبض تلفن ثابت مربوط به ملک و سایر مدارک گفته شده برای تغییر سند تک برگی الزامی است.

مراجعه به باجه پست

در این مرحله نیز مراجعه به باجه پست مستقر در اکثر ادارات ثبت و پرداخت هزینه های لازم و تکمیل فرم و مشخصات الزامی می باشد.

و آخرین مرحله دریافت سند تک برگی جدید

برای تبدیل سندهای منگوله دار به سند های تک برگی حدوداً پنجاه روز و برای دریافت سند های تک برگی جدید به نام مالک جدید حدوداً بیست روز تقویم زمانی در نظر گرفته اند. و اینکه سند توسط مامور پست به خود مالک باید تحویل داده شود.

برخی از انواع اسناد ملکی عبارت اند از:

  • سند ملکی مشاع
  • سند ملکی شش دانگ
  • سند مفروز
  • سند منگوله دار
  • سند ملکی بنچاق
  • سند ملکی وقفی
  • سند ملکی رهنی
  • سند ملکی قطعی

سند ملکی مشاع

ملک مشاع به ملکی گفته می شود که در آن یک ملک، بیش از یک مالک داشته باشد و سهم هر یک از مالکین به اندازه ی سرمایه ای است که برای خرید ملک داده اند. پس سند ملکی مشاع سندی است که هریک از مالکین باید به صورت جداگانه یک سند رسمی به اندازه ای سهم خود داشته باشند.

سند ملکی شش دانگ

سندی است که به صورت کامل به یک شخص تعلق داشته است. این نوع سند رسمی یکی از معتبر ترین اسناد در بین اسناد ملکی است. و واژه ی شش دانگ به معنای شش جهت ملک می باشد (شمال، جنوب، شرق و غرب و بالا و پایین ملک).

سند ملکی مفروز

سند ملکی مفروز از پیچیده ترین اسناد رسمی ملکی موجود می باشد چرا که در آن صاحبان یک ملک مشاع خواستار جداکردن سهم خود از از دیگر سهام شرکا در ملک می باشد.

سند ملکی منگوله دار

سند منگوله دار همانطور که از نام سند پیداست، سندی است که یک منگوله دارد. در واقع سندهای منگوله دار همان سند های هستند که با یک نخ و یک تکه سرب پلمپ شده اند. مالکیت در این نوع اسناد قطعی است و هیچ گونه شک و شبهه ای در آن بر سر مالکیت وجود ندارد.

سند ملکی بنچاق

این نوع سند ملکی را در واقع می توان جزء قدیمی ترین اسناد املاک دانست، چرا که در گذشته همانند امروز دنیای الکترونیکی پیشرفته ایی برای ثبت اسناد خود نداشتند و افراد مجبور می شدند که مشخصات ملک خود را در یک برگه نوشته و سپس این برگه را نزد علما یا افراد سرشناس و مورد قبول همگان می بردند تا با امضای سند اعتبار و ارزش سند را تضمین نمایند.

سند ملکی وقفی

سندی است که در آن، صاحبان، ملک یا زمین خود را وقف کرده و اداره اوقاف این ملک ها را به صورت 99 ساله به دیگران منتقل می کنند و از آن ها اجاره می گیرند. هر گونه دخل و تصرف در این املاک باید با هماهنگی اداره اوقاف باشد.

سند ملکی رهنی

این نوع سند ملکی زمانی به خریدار داده می شود که خریدار خانه برای خریدن منزل از وام و تسهیلات بانکی استفاده نماید. در این حالت سند برای مدتی در رهن بانک وام دهنده نگه داشته می شود و این موضوع هم در سند قید خواهد شد که سند تا زمانی که وام گیرنده وام و تسهیلات بانکی خود را تصفیه ننماید سند نزد بانک می ماند و در صورت عدم پرداخت اقساط وام گیرنده و بدهی او، بانک این اختیار را دارد که ملک را به جای وام برای خود تصاحب نماید.

سند ملکی قطعی

سند قطعی همان سند تک برگی است که از طرف اداره ثبت اسناد و املاک یا در دفاتر اسناد رسمی به نام صاحب ملک به ثبت رسیده است و شخصی که این سند را در اختیار داشته باشد به عنوان مالک اصلی و قطعی ملک یا زمین شناخته می شود. این سند برخلاف سند عادی قابلیت انکار یا تردید در آن وجود ندارد و تنها دعوی که می توان نسبت به اعتبار آن داشت جعل بودن سند می باشد.

وکیل ابطال سند تک برگی کیست؟

وکیل ابطال سند تک برگی شخصی است حقوقدان که با دانش و تجربه ایی که از پرونده های ابطال اسناد ملکی در طی وکالت خویش به دست آورده می تواند به درستی از موکل خود در دادگاه و مراجع قضایی مربوطه دفاع نماید.

چگونه کار خود را به بهترین وکیل ابطال سند تک برگی بسپاریم؟

بهترین وکلا برای شما کسانی هستند که تخصص در ابطال سند تک برگی دارند.

برای انتخاب بهترین وکیل برای شما، دادسان شرایطی از جمله

  • رزومه و قیمت پیشنهادی از چند وکیل
  • هزینه مشاوره اولیه
  • پیشنهاد متنی از چند وکیل متخصص کار خود
  • امتیاز سایر کاربران به وکلا

را در نظر گرفته است و کافی است درخواست خود را ثبت فرموده تا موارد فوق را از چند وکیل دریافت بفرمائید.

هزینه ی اخذ وکیل برای ابطال سند تک برگی چگونه است؟

هزینه ی اخذ وکیل برای ابطال سند تک برگی معمولا درصدی از مبلغ مورد مطالبه می باشد.

هزینه گرفتن مشاوره از وکیل متخصص ابطال سند تک برگی در بازه قیمتی زیر قرار دارد.

20 هزار تومان 200 هزار تومان
ویژگی های دادسان
تصویر یک مثلث با سه خط در زیر آن که حرکت مثلث را به سمت بالا القا می کند به منظور توضیحات درباره ی سریع و اقتصادی بودن دادسان

سریع و اقتصادی

تصویر یک ستاره ی گرافیکی به منظور ارائه ی توضیحات درباره ی وکلای دادسان

وکلای متخصص

تصویر کره ی زمین به صورت گرافیکی به منظور نمایش پوشش سراسری دادسان

پوشش سراسری

تصویر سپر به صورت گرافیکی به منظور نمایش امنیت دادسان

حافظ حریم شخصی

نظرات برخی از کاربران دادسان

نظر حسین مهاجر درباره ی دادسان
تصویر گرافیکی موسس دکتر استارتاپ همراه با آدرس سایت دکتر استارتاپ

نظر حسین مهاجر درباره ی دادسان

تصویر گرافیکی موسس دکتر استارتاپ همراه با آدرس سایت دکتر استارتاپ

سوالات متداول

چرا من باید از سامانه دادسان استفاده کنم؟

زیرا در دادسان بیش از 500 وکیل فعالیت می کند و دادسان رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیل متخصص در موضوع شما را برایتان رایگان ارسال میکند و شما میتوانید پس از مقایسه وکلا، نسبت به رزرو تایم مشاوره از ایشان اقدام نمائید.

ثبت درخواست و دریافت رزومه و دستمزد پیشنهادی وکلا از طریق دادسان شامل هزینه است؟

هزینه ثبت درخواست و ارسال رزومه و دستمزد پیشنهادی وکلا برای شما رایگان است.

بعد از ثبت درخواست چه اتفاقی برای درخواست من می افتد؟

بعد از ثبت درخواست، رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیلی که پرونده های مشابه موضوع شما داشته اند را در بازه زمانی یک ساعت تا یک روز کاری رایگان دریافت می کنید و پس از مقایسه وکیل خود را انتخاب کرده و جلسه مشاوره را مطابق میلتان حضوری یا تلفنی برگذار می کنید.

نحوه ارتباط کاربر با وکلا چگونه است؟

برای اعطای وکالت، کاربر باید با وکیل جلسه حضوری داشته باشد.

وکلا چگونه ارزیابی می شوند؟

وکلا بر اساس پرونده های گذشته و قرارداد هایی که تنظیم کرده اند، از منظر تخصص دسته بندی شده و علاوه بر این موضوع، در سایت دادسان امتیاز و نظرات سایر کاربرانی که از خدمات این وکلا استفاده کرده اند نمایش داده می شوند که سنجه مناسبی برای ارزیابی وکلا توسط کاربر می باشد.

پرداخت ها به چه صورت است؟

وکالت:

هزینه وکالت در تمامی مراحل توسط وکیل اخذ می شود.

مشاوره:

پس از دریافت رزومه و دستمزد پیشنهادی از چند وکیل، میتوانید نسبت به رزرو زمان مشاوره از ایشان اقدام نمود و هزینه اعلامی توسط وکیل را پرداخت کنید تا جلسه قطعی شود، این مبلغ پس از جلسه با وکیل تسویه می گردد.

4.5 از 2 نظر

نظر شما ثبت شد